неделя, 5 ноември 2017 г.

"Последната любов на баба Дуня"


За пръв път правя pre-order и съм изключително доволна!

 


Баба Дуня е първата, която се връща в родния си дом след аварирането на атомната централа в Чернобил. Селцето Черново е нейното свидно място. Там животът тече кротко и спокойно, докато в един миг животите на баба Дуня и нейните съседи не се преобръщат и те се изправят пред редица изпитания - сватба, убийство, спасяване на човешки живот и едно много чувствено писмо от любимата внучка.




 "НЕ МОЖЕ ЗА ВСИЧКИ ГЛУПАЦИ НА ТОЗИ СВЯТ ДА Е ВИНОВНА РАДИАЦИЯТА!"

Запомнете, не всеки се страхува от радиацията! 
В Черново живее не само баба Дуня, ами и  Маря с нейния любим петел - Констанин. Също и старият Сидеров, "който е поне на сто години" и е горд собственик на телефон, загадъчно работещ веднъж годишно. Още -  Петров - болен от рак "от главата до петите", Леночка и семейство Гаврилови. Ако не знаете какво е общото измежду тези чудати хора - ще Ви отгатна. Никой от тях няма какво да губи...

 

"ИСКАШЕ МИ СЕ ДА МУ ДАМ НЕЩО, НО НЕ БИВАШЕ..."


Дано сте запомнили тези имена, защото те са носени от най-близките приятели на нашата главна героиня - баба Дуня и са нейни първи помощници и в зло, и в добро.


 "СПРАВЕДЛИВОСТТА ПОНЯКОГА НЯМА ОБЩО СЪС ЗАКОНА."


Стряскащите разкази за хора, живеещи на подобно място и отглеждащи си растения и животни, от които се препитават, ги преглътнах. Но не успях да се начудя на един млад мъж, който се появи ненадейно в Черново, водещ със себе си Аглая - своята  съвсем здрава дъщеря.. Това е и повратният момент в книгата на Алина Бронски. Тази случка разтърси из основи Черново и неговите жители и ме накара да преосмисля вижданията си за добро и зло.

Авторката много умело е разказала живота на главната героиня! (а Жанина Димитрова - превела) Историите на лекарят Дуня, майката Дуня и бабата Дуня са толкова красиво написани и затрогващи, че умът ми направи асоциация с творчеството на Бакман!  

Краят оставам отворен, за да ми напишете в коментари/на лично или някъде в социалните медии какво е вашето мнение за това бижу на Алина Бронски от издателство Сиела и дали ревюто ми Ви е допаднало! 


Може да ме последвате:
или да се абонирате за блога ми!
До скоро! Целувки
-Яна

Няма коментари:

Публикуване на коментар